پنل توزیع برق (PDU):

امروزه نیروی برق تمامی زوایای زندگی بشر را تحت تاثیر قرار داده است به گونه ای که تامین برق با کیفیت پایدار و مناسب دارای اهمیت بالایی است. جهت تامین این مهم در کنار وجود برق پایدار و با کیفیت، سیستم توزیع برق نیز جهت حفظ سلامتی و امنیت دستگاه ­های مصرف کننده از اهمیت بسزایی برخوردار است، چرا که در زنجیره تامین قدرت اهمیت سیستم توزیع کمتر از سیستم تامین برق پایدار نیست (از نیروگاه های برق تا مصرف کننده­ ها در مکان های مختلف از سیستم توزیع متناسب استفاده می گردد). لذا امروزه یکی از دغدغه های اصلی مصرف­ کنندگان جهت بالا بردن کیفیت پایدار و مناسب برق مورد نیاز، قطعا کیفیت و کارایی سیستم توزیع برق می باشد که این موضوع در مراکز داده از اهمیت بالاتری نیز برخوردار است.

سیستم توزیع برق (ماژول پنل توزیع برق) که در مراکز داده با نام PDU   شناخته می شود مخفف کلمات Power Distribution Unit است. PDU وسیله ای است که جهت مدیریت توزیع برق یا سیستم توزیع برق در شبکه ها، اتاق های سرور و مراکز داده استفاده می گردد و دارای یک ورودی و خروجی های متعدد برق است که اغلب در داخل محفظه رک (Rack) و به جهت تغذیه برق سرورها، سایر تجهیزات اکتیو و همچنین تجهیزات شبکه مورد استفاده قرار می گیرد. استفاده از PDU این روزها نقش پر رنگ­ تری به خود گرفته به این دلیل که سرورها و تجهیزات شبکه در اتاق­ های سرور و همچنین مراکز داده روز به روز در حال افزایش بوده و جهت مدیریت ظرفیت برق مصرفی تجهیزات شبکه، دستگاه PDU می تواند کمک بسیار شایانی به کاربران نمایند. این تجهیز در مدل­ های مختلفی تولید می­ گردد که برخی ساده و برخی هوشمند هستند که در دستگاه ­های PDU هوشمند علاه بر سیستم توزیع برق، با استفاده از پروتکل SNMP  این قابلیت وجود خواهد داشت تا عملکرد تجهیزات متصل به دستگاه PDU و همچنین عملکرد خود تجهیز از راه دور تحت نظارت و بعضا کنترل ADMIN قرار گیرد.

لذا شرکت آرکا شبکه با توجه به اهمیت تامین توان برق مصرفی با کیفیت و پایدار تجهیزات مراکز داده و اتاق ­های سرور، با بررسی و مطالعه PDU های ساخته شده توسط شرکت ­های معتبر بین ­المللی مبادرت به طراحی و ساخت PDU کاملا هوشمند و مطابق با آخرین استانداردها با برند تجاری ADD POWER در انواع مختلف نموده است و با توجه به محدودیت ­های موجود در فضای رک، در طراحی این PDU ها این امکان به وجود آمده است تا براکت‌ها بدون اشغال فضای مفید رک و در فضای کناری به حالت  Zero Unit (ایستاده) نصب شوند.

همچنین با توجه به تنوع خروجی های مورد استفاده و نیاز کاربران که در مدل­ های مختلف وجود دارد، طراحی پاور توزیع برق هوشمند شرکت آرکا شبکه به صورت ماژولار صورت پذیرفته است تا بنا به انتخاب کاربران مدل ­های مختلف خروجی برق در قالب ماژول ­هایی قابل اتصال به پنل اصلی PDU انتخاب شوند و با استفاده از این تجهیز، نیاز به خرید مدل های مختلف دستگاه های توزیع برق جهت تامین خروجی های متنوع و متفاوت مرتفع می گردد.

انواع ماژول ها می تواند به صورت ترکیبی از هر یک از سه مدل خروجی برق زیر انتخاب گردد، که در صورت نیاز کاربران قابلیت ساخت مدل ترکیبی دلخواه ایشان نیز وجود خواهد داشت.

انواع خروجی های برق به شرح ذیل می باشد:

  • پریزهای ساده DIN49440
  • پریزهای IEC 60320/C-13 Back to Back
  • پریزهای IEC 60320/C-19 Back to Back


نسخه چاپیارسال به دوستاندفعات بازدید: 263112345
تعداد آرا: 0

نظر شما: